• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Εκπ. Υλικό

    Αγαπητοί γονείς,

 συγκεντρώνουμε εδώ, χρήσιμες ιστοσελίδες  καθώς  και δραστηριότητες για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι.

 

 

Α)    Μένω σπίτι και μαθαίνω από την τηλεόραση

 Β)     ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΥΠΠΑΝ

 

 Γ)   Εξ αποστάσεως μάθηση - Προδημοτική Εκπαίδευση

 

 Δ)   ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ / ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ/ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ-   ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ  

Παιχνίδι με τα χρώματα στα Αγγλικά-

ΠΡΩΤΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

Παιχνίδι με το καρπούζι

Παίζω με τα σύνολα

Ανάλυση αριθμού 6  -Μοίρασε τις  μέλισσες στα σπιτάκια . Οι μελισσούλλες έχουν επιστρέψει στην κυψέλη μετά απο μια κουραστική μέρα,  δυστυχώς συνωστίζονται πολλές μαζί, μπορείς να  τις μοιράσεις στα σπιτάκια με διάφορους τρόπους;

 

Τα παιδιά μπορούν να επισκεφθούν εικονικά το μουσείο .  Οι γονείς δίνουν στα παιδιά οδηγίες ώστε  να μεταβούν  από μία αίθουσα σε άλλη ,να περιηγηθούν σύντομα σε όλο το Μουσείο και να εντοπίσουν την αίθουσα που τους αρέσει περισσότερο -.Ζητούν από τα παιδιά να μεταβούν σε συγκεκριμένη αίθουσα ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή (δίνουν οδηγίες χρησιμοποιώντας σημεία αναφοράς του μουσείου και έννοιες του χώρου) . Ζητούν από τα παιδιά να μεταβούν σε συγκεκριμένη αίθουσα και αφού παρατηρήσουν τα εκθέματα να εντοπίσουν κάτι συγκεκριμένο (π.χ το πιο μικρό/ μεγάλο αντικείμενο) 

Δυνατότητες εργαλείου

Εντοπισμός αίθουσας σε χάρτη - Μετάβαση σε επιλεγμένη αίθουσα - Ενημέρωση σχετικά με τις αίθουσες που οι περιηγητές έχουν ήδη επισκεφθεί - Μετάβαση από μία αίθουσε σε άλλη ακολουθώντας και πατώντας στα βέλη που υπάρχουν στο πάτωμα - Περιήγηση 360 μοιρών (προς όλες τις κατευθύνσεις δεξιά/ αριστερά, πάνω/κάτω) σε κάθε αίθουσα - Μεγέθυνση και σμίκρυνσης εικόνας.

  • Οι εφημερίδες λένε παραμύθια (Αντώνης Παπαθεοδούλου). (πατήστε στα μπλε γράμματα για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα) Προτάσεις για αξιοποίηση.Tα παιδια επιλέγουν ένα από τα δύο αντικείμενα για τη δραστηριότητα (καπέλο ή πλοίο). Καλούνται γονείς και παιδιά αφού παρακολουθήσουν την πιο πάνω ιστορία να ακολουθήσουν τις κινήσεις του συγγραφέα ώστε να φτιάξουν και αυτά την ίδια κατασκευή (καπέλο/ πλοίο). Προβληματίζονται  τα παιδιά πώς μπορούν να φτιάξουν το καπέλο/ πλοίο μεγαλύτερο ή μικρότερο και τα ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν . Τα παιδιά να επιλέξουν το αγαπημένο τους αρκουδάκι και να φτιάξουν για αυτό ένα σωσίβιο (όπως περιγράφεται στην ιστορία). Τι θα πρέπει να προσέξουν ώστε το σωσίβιο να μην είναι ούτε πολύ μεγάλο ούτε πολύ μικρό αλλά στο σωστό μέγεθος; 

 

  • Ομαδοποίηση -Υλικά: Τρία κασόνια ,  εσπεριδοειδή. Τα παιδιά έχουν πακέτο το ανοίγουν τι είναι ;Έχουν στη διάθεση τους τρία κασόνια και πρέπει  να τοποθετήσουν μέσα τα εσπεριδοειδή να τα βάλουν σε ομαδουλες . Θέλω να ξέρω πόσα φρούτα έχει το κάθε κασόνι μέσα πως θα μου το δείξετε αυτό;Σύμβολο για ποσότητα φρούτων που περιέχονται στο κάθε κασόνι.
  • Φτιάχνω μοτίβο με κομμένα εσπεριδοειδή-τύπωμα 
  • Aγαπητά μου παιδιά μπορείτε να βρείτε ιδέες για να παίξετε μαθηματικά παιχνίδια  .
  • Πρόσθεση  και αρίθμησημε υλικά που έχετε στο σπίτι 

 

 

  • Βγήκα στον κήπο μου και έκοψα  7 μαργαρίτες – λουλούδια(δεν  τις ξερίζωσα τις έκοψα). Βρίσκομαι όμως σε δίλημμα :  έχω 2 μικρά βάζα και σκέφτομαι πώς να τις μοιράσω σε αυτά. Τι λέτε παιδιά θα με βοηθήσετε να βρω  τρόπους να μοιράσω τις 7 μαργαρίτες στα 2 βάζα; Θα χαρώ πολύ να μου στείλετε τις λύσεις σας !
  •  Επισης, παραλλαγή της πιο πάνω δραστηριότητας:βρέιτε διάφορα υλικά που έχετε στο σπίτι για παράδειγμα  μανταλάκια ,lego κ.α Δώστε στα παιδιά δύο  πλαστικά πιατάκια και ενθαρρύνετε τα να τα  μοιράσουν για παραδειγμα  5 lego στα 2 πιάτα με διάφορους τρόπους. Μπορούν να καταγράφουν τους τρόπους που βρήκαν σε ένα φύλλο χαρτιού . Ακολούθως , συζητήστε με τα παιδιά σας για το πόσους τρόπους βρήκαν. 

ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ- ΠΡΩΤΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ  

 

  • ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ     Ενδεικτικές Δραστηριότητες

       1,ΒΟΥΤΙΑ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ

  • Υλικά :γυάλα με νερό, εσπεριδοειδή φρούτα μοσχολέμονο(lime), λεμόνι, γκρέιπ-φρουτ ,μανταρίνι, πόμελο , πετσέτα ,  γάντια

Οδηγία :τι νομίζετε ότι θα συμβεί αν ρίξουμε τα εσπεριδοειδή στο νερό;

 -Αφήστε τα φρούτα <να πάνε για κολύμπι>. Γιατί μερικά από αυτά επιπλέουν καλύτερα από τα άλλα;
-Ξεφλουδίζουμε  τα φρούτα πολύ προσεκτικά - έτσι ώστε να μείνει ένα συμπαγές κομμάτι φλούδας-και αφαιρούμε όλη την άσπρη ψίχα από τα φρούτα.
Συζητούμε τι μπορεί να συμβεί όταν οι καρποί πέσουν  πίσω στο νερό, χωρίς τη φλούδα τους.
Ας κάνουν οι καρποί «βουτιά» και πάλι. Παρακολουθούν τι συμβαίνει. Συζητήστε τι άλλαξε και γιατί αυτό συμβαίνει.
Σηκώστε τα φρούτα, και φορέστε τους  το «σωσίβιο» τους  (δηλαδή τη δική του φλούδα ) , και  αφήστε τα να ξαναπέσουν στο νερό. τι συμβαίνει τότε  ;να πάνε πίσω στο νερό.
Συζητήστε τι θα συμβεί όταν οι φλούδες πέσουν μέσα στο νερό, χωρίς φρούτα.
Τα περισσότερα εσπεριδοειδή επιπλέουν στο νερό, αλλά αυτό αλλάζει μόλις αφαιρεθεί φλούδα τους.

Αφήστε τα παιδιά να  διατυπώσουν τις προβλέψεις τους και να πειραματίστουν με τα υλικά.

Διασκεδάζουν διερευνώντας τη συμπεριφορά των  υλικών που εχουν στο τραπεζάκι.

Αναπαριστούν με δικά τους σύμβολα στο χωρισμένο χαρτί που έχουν για φύλλο καταγραφής  ποια επιπλέουν και ποια βυθίζονται

Διατυπώνουν πιθανά συμπεράσματα- εξηγήσεις για τη συμπεριφορά των φρούτων στο νερό.

2, ΕΚΡΗΞΗ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟΥ!!! Aκολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για τις οδηγίες και τα υλικά που θα χρειαστείτε! Μπορείτε να φτιάξετε το ηφαίστειο σας με χάρτινο  ποτήρι και πιάτο ή με ότι υλικά έχετε!

     

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-le.docx

3) ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ 

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-epistmes-peirmata.pdf

4, ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ

Εικαστικές δραστηριότητες:

Ζωγραφική (παστέλς, χρωματιστά μολύβια, μπογιές-εάν υπάρχουν)

-Δραστριότητα ζωγραφικής από την πινακοθήκη Tate του Λονδίνου

-Τέχνη με υλικά από τη φύση

Κολλητική με άχρηστα υλικά (χαρτιά διάφορα, παλιά περιοδικά, ρουχαλάκια, μαλλιά μπλεξίματος, κουμπιά, ξυλάκια, άχρηστα κουτιά, πλαστικά ή μεταλλικά πώματα, κ.ά.). Για την χαρτοκοπτική-κολλητική τα παιδιά θα χρειαστούν ψαλίδι, γόμα, χαρτότελλα.

Παιδιά μου τι λετε να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε διάφορες κατασκευές με πλαστικα πώματα, μπουκάλια και άλλα ανακυκλώσιμα υλικά. Μπορείτε να μου στείλετε τις ιδέες σας!

Κατασκευές με διάφορα υλικά: κοσμήματα, όπως κολιέ, βραχιόλια/ τρισδιάστατες όπως σπίτι, αυτοκίνητο, ρομπότ.

  • Δραστηριότητα 1 -Υλικά :μοσχοκάρφι , μισό πορτοκάλι, μισό καθαρισμένο πορτοκάλι σαν κούπα(λεκάνη), ολόκληρο πορτοκάλι, οδοντογλυφίδες, κεράκια,ξερά φύλλα πορτοκαλιάς, φελλοί,φέτες πορτοκάλι (κύκλος) Οδηγία :τι μπορούμε να φτιάξουμε με τα υλικά που έχουμε μπροστά μας ; αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη!Τα παιδιά να πειραματιστούν με τα υλικά που έχουν μπροστά τους.Να φτιάχνουν μια τρισδιάστατη κατασκευή π.χ σκαντζοχοιράκι, κηροπήγιο, αρωματικά χώρου , τροχο, ομπρέλα  κλπ. Να την παρουσιάσουν στα αδέλφια  τους εξηγώντας τη χρήση της και πως την έφτιαξαν. Να εισηγούνται τρόπους τελειοποίησης της .

  • Δραστηριότητα 2

    Υλικά :κολλητική , αληθινά φύλλα πορτοκαλιάς λεμονιάς ,  φλούδες πορτοκαλιού και λεμονιού , φελλοί ,λωρίδες περιοδικών Τα παιδιά βλέπουν τα υλικά που υπάρχουν στο τραπέζι   και συζητούν με τους γονείς –αδέλφια  τους για το τι θα φτιάξουν.Συζητούν πως θα το εμπλουτίσουν(σπιτάκι ανθρώπους περιβολάκι)Φτιάχνουν μια σύνθεση που να έχει εσπεριδοειδή δέντρα  με τα υλικά που τους παρατίθενται και τα οργανώνουν στο σχέδιο τους όπως αυτά θέλουν .

  • Δραστηριότητα 3

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-2-kai-kepourik.pdf

Δραστηριότητα 4

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/1--1.doc 

Δραστηριότητα 5 

Φτιάχνω περαστή με διάφορα σχήματα απο φλούδα εσπεριδοειδών, κολιέ , βραχιόλια. Μπορώ να φτιάξω και μοτίβο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6

Πασχαλινό δεντράκι- κατασκευή με υλικά που έχετε  στο σπίτι

Πλαστική με ζυμάρι, πλαστελίνη ή πηλό.

Δραστηριότητα 1 Υλικά :Ζυμάρι κίτρινο πράσινο και πορτοκαλί Οδηγία :Φτιάξτε εσπεριδοειδή φρούτα  με τα χεράκια σας.  Τα παιδιά να φτιάξουν τρισδιάστατα(ή όπως θέλουν ) πορτοκάλια , μανταρίνια , γκρέιπ φρουτ, κουμ κουατ κ.λ.π δουλεύοντας με τα χεράκια τους

Ανάπτυξη δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας 

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-gia-zumarki.doc

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ

Μπορούν να το σχηματίσουν με μανταλάκια, πέννες μακαρόνια, αλεύρι, ζάχαρη κ.α.

     

   

Εκπαιδευτικά/παιδαγωγικά παιγνίδια, οικοδομικό υλικό (παιγνίδια κατασκευών) που έχετε στο σπίτι σας.

Παιγνίδια ρόλων: πέραν των υλικών και μέσων που έχουν τα ίδια, δώστε, επιπλέον, στα παιδιά σας παλιά καπέλα σας, κολιέ, ρούχα, μαντήλια, τσάντες, γυαλιά ηλίου κ.ά. για να τα χρησιμοποιήσουν. Όταν έχετε χρόνο πάρτε και σεις μέρος στο παιγνίδι τους.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων δημιουργικής σκέψης 

1,Χρειαζόμαστε το πρόγραμμα paint .Ζητείτε απο τα παιδιά και τους γονείς  να επικολλήσουν την πιο κατω φωτογραφία σε νέο καμβά στο πρόγραμμα paint στον Η/Υ και με προσθήκες να αλλάξουν το αντικείμενο σε κάτι διαφορετικό . Tο αντικείμενο μας για αυτήν την εβδομάδα είναι το πιάτο. Βλέπουμε κάτω ένα παράδειγμα με ενα ποτήρι.Θα χαρώ πολύ να μου στειλετε τις ιδέες σας στο email του σχολείου.

2,  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Xρειαζόμαστε το πρόγραμμα Powtoon . Μπορείτε να το βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο .https://www.powtoon.com/home/? Ο ιδιοκτήτης του σούπερμαρκετ της γειτονιάς μου ψάχνει να βρει το αποτελεσματικότερο αντισηπτικό χεριών. Για το σκοπό αυτο ζητά απο τους προμηθευτές του να έχει ζωντανή διαφήμιση του προϊόντος . Τι λέτε να χρησιμοποιήσετε το πιο πάνω πρόγραμμα ή να δημιουργήσετε δικο σας βίντεο απο το κινητό των γονέων σας και να μου το στείλετε! ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/diafimisi.pdf 

Όταν το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας, να το κάνετε  download δηλαδή , θα το δείτε να παίζει σε βιντεάκι!!!!

3. Δημιουργήστε την δική σας παράξενη σκιά. Περιμένω τις ιδέες σας !!!

 

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

1,Ώρα παραμυθιού (συστήνεται να υπάρχει καθημερινά): μητέρα ή πατέρας διαβάζει στο παιδί/στα παιδιά παραμύθι (μπορεί να είναι και προφορική αφήγηση παραμυθιού). Στη συνέχεια το παιδί θα μπορούσε να «διαβάσει» το παραμύθι στους γονείς του.

2,Μπορείτε να να χρησιμοποιήσετε παραμύθια που έχετε ήδη στο σπίτι . Για παράδειγμα να διαλέξετε μία εικόνα απο το κάθε παραμύθι και να σκεφτείτε μια ιστορία που να συνδέει τις διαφορετικές αυτες εικόνες μεταξυ τους! Θα χαρώ πολύ αν μου στείλετε την ιστορία που  δημιουργήσατε!

Ενδεικτικες δραστηριότητες-Προτεινόμενο παραμύθι

3,Παραμύθι  <Ένας ιός με κορώνα>

 

Διαβάστε ένα παραμύθι με τα παιδιά σας και ρωτήστε τα ποιοί ειναι οι ήρωες. Μπορείτε να βρείτε λέξεις απο το αρχικό γράμμα του ήρωα και να τις γράψουν σε χαρτί ή να σας φέρουν/ δείξουν  αντικείμενα που αρχίζουν απο το συγκεκριμένο γράμμα. Tα παιδιά μπορούν  να φτιάξουν τη δική τους κορώνα(στο πρότυπο της κορώνας των εικόνων της ιστορίας), ώστε φορώντας την να θυμούνται τους τρόπους προστασίας τους από τον κορωνοϊό.   Τα παιδιά  προβληματίζονται για το ποια θα είναι τα τρία τρίγωνα της δικής τους κορώνας (δεν αγγίζω μάτια-μύτη-στόμα, πλένω συχνά και καλά τα χέρια, όταν νοιώσω πονόλαιμο το λέω).  Τα παιδιά ενθαρρύνονται  να σχεδιάσουν τρίγωνα στο χαρτί πρώτα ελεύθερα και μετά χρησιμοποιώντας εργαλεία τα οποία μπορούν να βοηθήσουν σε ακριβέστερη  αποτύπωση τριγώνων (π.χ χάρακα)

4,Να εντοπίσουν για παράδειγμα το γράμμα <α> σε περιοδικά που ήδη έχετε στο σπίτι.Να κόψουν και να κολλήσουν τις λέξεις ή και εικόνες.

5,Αφού διαβάσετε το παραμύθι στα παιδιά ζητείστε απο αυτά να σας κάνουν αναδιήγηση.

6,Να ζωγραφίσουν αντικείμενα που αρχίζουν απο τη φωνούλα <ε>.

7,Βρείτε και άλλους τίτλους που να ταιριάζουν στο παραμύθι.

8,Μπορείτε να βρείτε δωρεάν online παραμύθια κάνοντας αναζήτηση.

Για παράδειγμα 

1Το κοκαλάκι της νυχτερίδας, Αντώνης Παπαθεοδούλου, Ελίζα Βαβούρη

ΑΚΡΟΑΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ακρόση παραμυθιού πατώντας σε ένα από τα βιβλία της βιβλιοθήκης

 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Τα παιδιά: - να εικονογραφήσουν το παραμύθι. - να βρουν ρούχα και αξεσουάρ που υπάρχουν στο σπίτι ώστε να μεταμορφωθούν στο χαρακτήρα του παραμυθιού που επιλέγουν. - να δώσουν δικό τους τέλος στο παραμύθι - να συνεχίσουν το παραμύθι ή να του δώσουν άλλη τροπή ξεκινώντας με τη φράση «τι και αν. . .»

Κουκλοθέατρο με μέσα και υλικά που υπάρχουν στο σπίτι ή που θα φτιάξουν τα παιδιά με άχρηστο υλικό . Είναι σημαντική η συμμετοχή γονιών ή άλλων αδελφιών.

  • Κουκλοθέατρο-Υλικά  χαρτόνι . Φτιάξτε φιγούρες εσπεριδοειδών Μπορείτε να κάνετε  διαλόγους με τις φιγούρες των εσπεριδοειδών και να  εμπλέξετε  και άλλες φιγούρες .

Ομαδικά παραδοσιακά ή άλλα σύγχρονα παιγνίδια.

ΧΟΡΟΣ Ας χορέψουμε μαζί, για διασκέδαση και άσκηση! Ας τραγουδήσουμε (συνοδεύουμε, εάν θέλουμε, το τραγούδι με αντικείμενα που υπάρχουν στο σπίτι (κουτάλια, καπάκια, μεταλλικά κουτιά, χαλικάκια ή και αυτοσχέδια όργανα που θα ήθελαν να φτιάξουν).

Διαγωνισμοί όπως, καραόκε, μάντεψε ποιος, τρίλιζα, κρυμμένος θησαυρός, παιγνίδια survivor (συμμετοχή όλης της οικογένειας).

Ζαχαροπλαστική-μαγειρική: Τα παιδιά συμμετέχουν στην ετοιμασία ενός γλυκού, φαγητού, προγεύματος.

Συμμετέχουμε στις δουλειές του σπιτιού: Συγύρισμα δωματίου και παιγνιδιών του, στρώσιμο του

τραπεζιού κ.ά.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Πολύ ωραία και χρήσιμη δραστηριότητα για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας των παιδιών είναι τα μανταλάκια τα μακαρόνια κ.α  Μπορείτε να γράψετε το όνομα των παιδιών, ένα γράμμα στο κάθε μανταλάκι  και το παιδί να το αναγραμματίζει! Επιπρόσθετα , μπορείτε να γράψετε αριθμούς στα μανταλάκια και το παιδί να βάζει τόσα μανταλάκια όσα λέει ο αριθμός και έτσι η δραστηριότητά σας γίνεται μαθηματική.

 

Δραστηριότητες στην αυλή (εάν υπάρχει): καθαριότητα, κηπουρικές ασχολίες (σκαλίζω, ποτίζω, φυτεύω σπόρους), παιγνίδια στην αυλή. Εάν δεν υπάρχει αυλή, φυτεύουμε σπόρους σε γλαστράκι ή βαμβάκι και παρατηρούμε την ανάπτυξή τους.

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Μπορούμε να διαμορφώσουμε το χώρο του σπιτιού μας για λίγη σωματική άσκηση!

            

Στους πιο κάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε κι άλλες ιδέες.  

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 6

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 5

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 3

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 4

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-1.doc

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-2.pdf

ΜΟΥΣΙΚΗ

Xoρεύω με μια εφημεριδα

Δραστηριότητα 

Yλικά: πίνακας ζωγραφικής που έχουν στο σπίτι ή απο το διαδύκτιο ή να ζωγραφίσουν την δική τους ηχοεικόνα.

Οδηγία:  Τι ήχους θα ακούγαμε αν μπαίναμε μέσα στην εικόνα , αν ήμασταν και εμείς μαζί τους ;

Τα παιδιά να εντοπίσουν στον πίνακα  τα αντικείμενα και ανθρώπους που τυχόν παράγουν κάποιο ήχο.

Να συζητήσουν με τους γονείς τους πώς θα αποδώσουν –ζωντανέψουν τον ήχο με κουτάλια , πιάτα ,το σώμα τους  ή και την φωνή τους.Τα παιδιά  να αποδώσουν  τους ήχους που υπάρχουν   στην  εικόνα με μουσικά όργανα χρησιμοποιώντας και τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα που έφτιαξαν τα ίδια.

 Δραστηριότητα 2

Υλικά : το τραγούδι (πορτοκαλιά του Καραβά)

Οδηγία : να τραγουδήσουμε την πορτοκαλιά του Καραβα χρησιμοποιώντας για  μουσικά όργανα  κουτάλια , πιάτα κλπ

να χτυπήσουν παλμό / ρυθμό του τραγουδιού

να χρησιμοποιήσουν και τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα

Δραστηριότητα 3

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/vegetable-instrument.docx

Δραστηριότητα 4

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-clil.doc

Δραστηριότητα 5

Φτιάξετε μουσικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά για να τα χρησιμοποιήσετε αργότερα στο τραγούδι σας αλλά και για να συνοδεύσετε τα παραμύθια σας!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6

 Α)Τραγούδι:’’ Tο δέντρο’’ μπορείς να το ακούσεις στο Youtube (H επιστροφή του Τεμπέλη Δράκου) Ενδεικτικές Δραστηριότητες Ζωγραφίζουμε το φανταστικό μας δέντρο με αφορμή το τραγούδι! Ακούμε το τραγούδι «το δέντρο» και με αφορμή την ανθοφορία τώρα την Άνοιξη, ζωγραφίζουμε ένα φανταστικό δέντρο, που αντί για τα λουλούδια που ανθίζουν στα υπόλοιπα δέντρα αυτό είναι διαφορετικό και του συμβαίνουν όλα τα απίστευτα που ακούμε στο τραγούδι. Μπορούμε να το ζωγραφίσουμε στο χαρτί . Στη συνέχεια μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά σας και να εξάψετε τη φαντασία τους, ώστε να ζωγραφίσουν ή να κολλήσουν και άλλα φανταστικά και περίεργα πράγματα στο δέντρο που έχουν φτιάξει.

Β) Με ένα μουσικό κομμάτι που μας αρέσει να ακούμε, δημιουργούμε το δικό μας χορό και τον ονομάζουμε «Ο χορός της Άνοιξης». Τι ξεχωριστό θα έχει αυτός ο χορός; Πως θα φαίνεται ότι είναι της Άνοιξης και όχι κάποιας άλλης εποχής (πέταγμα πεταλούδας,πως κουνιέται ένα λουλούδι όταν φυσά ο άνεμος,πως ανοίγει τα πέταλα του ένα λουλούδι,κίνηση για το πως μεγαλώνει ένα λουλούδι); Αυτοσχεδιάζουμε, καταλήγουμε στις τελικές κινήσεις και χορεύουμε, χορεύουμε, χορεύουμε! Προσπαθούμε να μάθουμε τον χορό μας και στα άλλα μέλη της οικογένειας μας.

ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μιλάμε για το καλοκαίρι- περιγραφή εικόνας 

Μισό - ολόκληρο ΦΡΟΥΤΑ

Παιχνίδι παρατηρητικότητας για τα έντομα - εντόπισε τις διαφορές 

Παιχνίδια για παιδιά με ΔΑΔ

Παιχνίδι μνήμης για τα έντομα

Κάρτες για την εκμάθηση σωστής χρήσης της τουαλέτας 

Δραστηριότητες για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές  (γυμναστική, φοράω τη μάσκα μου και πλένω τα χέρια μου.

Δραστηριότητες για τα Έντομα

Άνοιξη-ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ

Άνοιξη- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Άνοιξη- ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

 

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/-tou-koronoio-me-eiknes-makaton.pdf

 

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/1--tou-grmmatos-e-25e-martou.pdf

https://nip-vrysoules-amm.schools.ac.cy/data/uploads/1--parateretiktetas-25e-martou.pdf

Δημιουργία αυτοσχέδιας ιστορίας με αυτοκόλλητα

Παιχνίδια μνήμης και παρατηρητικότητας

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΦΟΡΑ ΛΟΓΟΥ (ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ)

ΓΙΝΟΜΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ανάπτυξη Προφορικού Λόγου - Διάλογος 

Βρες την ίδια εικόνα

Aνάπτυξη περιγραφικού λόγου

Χωρικές έννοιες - προσανατολισμός

Επαγγέλματα

'ΑΝΟΙΞΗ -Παιχνίδια παραγωγής  προφορικού λόγου
και εξάσκηση μνημονικών δεξιοτήτων

 Άνοιξη Εντοπίζω τα λάθη στις εικόνες

 Δραστηριότητα

Περιγραφή εικόνας

         

 

Ζητάμε απο το παιδί να μας περιγράψει την εικόνα προφορικά με ολοκληρωμένες προτάσεις και μπορούμε να το βοηθήσουμε με κάποιες ερωτήσεις π.χ Που βρίσκονται τα άτομα στην εικόνα; τι κάνουν; Περίγραψε μου τι φοράνε; Μπορείς να φανταστείς εσύ κάποια ονόματα για να τους χαρίσουμε; Πόσα αντικείμενα έχει στην εικόνα; Τι χρώμα έχουν συγκεκριμένα αντικείμενα που θα υποδείξουμε εμείς στο παιδί τι σου έκανε εντύπωση σε αυτή την εικόνα κ.α

Προσοχή! Δεν καταπιέζουμε τα παιδιά να κάνουν πράγματα. Τα παιδιά επιλέγουν δραστηριότητες που θα ήθελαν να ασχοληθούν.

 Δραστηριότητα

Βρίσκω τις διαφορές στις εικόνες

Στόχος παραγωγή προφορικού λόγου και αύξηση προσοχής και παρατηρητικότητας.

         

 

 Δραστηριότητα

Σειροθέτηση εικόνων αλληλουχίας και αναδιήγηση μικρής ιστορίας από τα παιδιά.

      

 

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΒΓΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ , ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ή   ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ. ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΛΕΣΤΕ ΣΤΟ 23962000

 

ΘΕΜΑΤΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ)

25 ΜΑΡΤΙΟΥ

Γεγονότα Ελληνικής Επανάστασης 

Τα παιδιά να σας περιγράψουν με ορθές ολοκληρωμένες προτάσεις τι βλέπουν στην εικόνα.   

Να περιγράφουν με δικά τους λόγια τι γιορτάζουμε.                                                                  

1η Απριλίου

http://www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/epikaira/1apriliou/index.html

Aπο τον πιο πάνω σύνδεσμο μπορείτε να ακούσετε διάφορα τραγούδια και να ρωτήσετε τα παιδιά τι μας λέει το τραγούδι και να συζητήσετε για την επετειακή εορτή.

Να επλέξετε μία δραστηριότητα κάθε φορά για να δουλέψετε με τα παιδιά σας.

ΠΑΣΧΑ

1. ΠΑΡΑΜΥΘΙ    <ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΓΟ>  ΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  

2. AΓΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

3, ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

4, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ

5, ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ 

ΕΝΤΟΜΑ - ΑΝΟΙΞΗ

Aπο την κάμπια στην πεταλούδα

Mαθαίνω για τη μέλισσα

Πρωτομαγιάτικο στεφάνι

Κατασκευές για την Ανοιξη

Δραστηρότητες με την κάμπια.

 Μια ωραία πεταλούδα (παραμύθι-τραγούδι-κατασκευή)

KAΛΟΚΑΙΡΙ

Δραστηριότητες για το καλοκαίρι